Najczęstsze dolegliwości po operacji

aneta
Posty: 134
Rejestracja: 29 cze 2013, o 18:03
Wiek: 38
Data operacji: 07 sie 2013
Metoda operacji: laparoskopia
Powód operacji: nieprawidłowy wynik hist-pat z materiału pobranego z macicy i szyjki macicy, mięśniaki
Zakres operacji: macica z jajowodami
Wynik HP: atypowy przerost endometrium ASCUS
Terapia hormonalna: nie stosuję

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: aneta »

Beatko, ja podobnie jak Karmagula uważam, że to jakieś uczulenie. Może od odzieży, może środków myjących, a może od żywności. Natomiast jeśli chodzi o grzybki, bo uwierz pomaga odpowiednia dieta: bez słodyczy i pieczywa na drożdżach. Dużo jogutrów naturalnych. Temat przećwiczyłam na sobie. Branie probiotyków może wręcz zaszkodzić przy grzybkach (dobre na bakterie). Może ostrożna dieta uchroni Cię od przykrych dolegliwości. Bardzo Ci współczuję i życzę, żeby problemy szybko się skończyły.

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

O matko i córko x_x znowu coś Ci się przyplątało :kolobok_girl_cray3:
Chyba wyczerpałaś już limit komplikacji po operacji, oby .... tylko dlaczego wypisali Cię za szpitala, skoro jak piszesz wcale dużo lepiej nie wyglądasz :(
Trzymam kciuki, żeby antybiotyk Ci pomógł i żeby nie przyplątało się nic więcej :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

No chociaz wam moge podziekowac za zainteresowanie ;-) .
Dzis rano nareszcie zauwazylam ze zaczyna schodzic troszke zaczerwienienie, bable zaczynaja podchodzic osoczem i pekac.
Mam nadzieje ze to taka kolej rzeczy,ale jesli jutro bedzie tego wiecej pojade znowu do szpitala sie pokazac,bo nie mam zamiaru miec pozniej jakis dziur w miejscu szycia. Szkoda by bylo ,bo chirurg zaszyl dziurke perfekcyjnie,ledwie widoczna jest kreska po cieciu.

Gorzej bedzie z lekiem na grzybice. Tu tylko kaza pic actimel,ale to chroni tylko zoladel.W Polsce zawsze dostawalam nystatyne do antybiotyku,ale ona niestety jest tylko na recepte. W moim miescie O IRONIO moge w Polskim sklepie kupic nawet antybiotyk ,ale nystatyna niestety jest niedostepna ;-(

A jeszcze tak odnosnie tego co czytalam w postach , karola0051 pisala zebysmy nie lekcewazyly podwyzszonej temperatury, brazowych sladow na wkladce itp.
Ja mimo ze bylam bardzo czujna i namolnie chodzilam po lekarzach z tym co mnie niepokoilo,zostawalam odsylana z kwitkiem i stwierdzeniem ,ze to norma,
a wystarczylo zrobic USG,albo badanie krwi na OB I JUZ NAJMNIEJSZA INFEKCA BY BYLA ZNALEZIONA.

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Wiecie ze to jednak przykre zebysmy my tu na forum zamiast opowiadac sobie jak to wpaniale i szybko dochodzimi do zdrowia i jak bardzo jestesmy zadowolone z opieki jaka nas otoczono,dzielimy sie naszymi niepowodzeniami medycznymi.
Powracajac do tego nieszczesnego actimela to przyznam szczerze ze nie wiem dokladnie na co on dziala (moge tylko wierzyc w umieszczone napisy ) ,ale prawda jest taka ze moja kolezanka kiedys miala kuracje 3 miesieczna na jakas bakterie w zoladku i tez jako ochrone lekarz zalecil jej picie actimela.

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko może i przykre, bo każda z nas po operacji chciałaby jednak czuć się o wiele lepiej niż przed :)
W końcu po to się poddała operacji, ale tak się czasem zdarza, że przytrafiają się jakieś powikłania,
co niestety nie jest do przewidzenia i trzeba sobie z nimi jakoś poradzić :)
Powinni się tym zająć lekarze, ale jak pokazuje życie, nie zawsze jest tak pięknie i musimy sobie z tym często radzić same =((
Gdy jest fajnie, można się tylko cieszyć, ale kiedy pojawiają się problemy też musimy o tym mówić i pisać,
żeby inne kobiety miały świadomość, że operacja niesie za sobą pewne ryzyko i musimy być na nie przygotowane.
Twoje doświadczenia i nasze, lepsze i gorsze , o których tu piszemy są bardzo potrzebne innym, na wypadek gdyby się komuś też podobne przytrafiły.
Można wtedy zrozumieć co się z nami dzieje, co jest normą po takiej operacji, a co powinno zaniepokoić i szybko udać się po pomoc do lekarza.
Tak więc jest, że najpierw piszemy o swoich problemach, potem jak trzeba było się z nimi uporać, a na koniec jak nam się po tym wszystkim żyje :)
Zwykle wszystko kończy się dobrze, ale drogę przez mękę czasem trzeba przejść ;)
Tobie i wszystkim tu obecnym życzę, żeby była to droga króciutka i zawsze zakończona pozytywnie dla naszego zdrowia :-*
Pozdrawiam Cię cieplutko i życzę zdrówka :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Wlasnie znalazlam cos na temat actimela, bo tez mnie nutowal ten temat, http://www.wielkiezarcie.com/article49071.html ,

Hania_nowa
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 2013, o 23:42
Wiek: 56
Data operacji: 26 sie 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: mięśniaki
Zakres operacji: usunięcie macicy z przydatkami
Wynik HP: ok
Terapia hormonalna: Gynodian Depot

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: Hania_nowa »

Witam wszystkie Syrenki , nie było mnie trochę ,bo mąż mnie "zabrał" do Grecji.Czuję się bardzo dobrze po hormonach, nie mam żadnych uderzeń, nastrój odpowiedni zobaczymy co dalej. Jedyna dolegliwość jaka mnie męczy, to mam strasznie suchą i swędzącą skórę w pachwinie. Nie mam pojęcia czy to jakieś uczulenie, czy po tym goleniu w szpitalu. Jadę do mojego profesorka może coś na to poradzi. Jak czytam o Beacie to włos mi się jeży na głowie, jeżeli dobrze rozumiem to mieszkasz na wyspach i to chodzi o tamtejszą służbę zdrowia, a nie o nasz NFZ. Z relacji mojej rodziny mieszkającej w Irlandii wynika,że z opieką medyczną tam jest masakra .Ja mimo wszystko na naszą służbę zdrowia nie mogę narzekać, chociaż na pierwszą wizytę musiałam iść prywatnie (a dlaczego?) opieka w Klinice była super. Jak mówiła rehabilitantka to tylko na tym oddziale tak jest ,ale to zależy od ludzi a nie od systemu.Dobra oddziałowa, pielęgniarki uśmiechnięte, wszystko było jak w zegarku. Mam nadzieję Beatko,że wszystko będzie dobrze, może to rzeczywiście jakieś uczulenie . Pozdrowienia i DUUUUŻO zdrowia z każdym dniem będzie lepiej- ja już to wiem. Buziaczki

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Haniu bardzo się cieszę, że dobrze się czujesz no i chyba faktycznie dobrze, skoro już zdążyłaś wypocząć w Grecji w tak krótkim czasie od operacji :)
To super :-bd Myślę, że ta dolegliwość o której piszesz nie jest niczym poważnym i szybko się jej pozbędziesz, czego Ci życzę z całego serca :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko szepnij proszę słówko co u Ciebie , bo znowu zamilkłaś niepokojąco :(
Pozdrawiam cieplutko :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Witam ponownie.
U mnie wszystko po malutku idzie do przodu. Infekcja wyglada na byla,nawet drozdzaki mnie nie dopadly jakims cudem,tylko troszke slaba jeszcze jestem.
W przyszly poniedzialek ide na wizyte kontrolna do poradni ( bo to juz 6 tyg.od operacji ) ale mam nadzieje ze jeszcze troszke zwolnienia dostane,bo nie wyobrazam sobie jeszcze zebym stala 8 godz w pracy (taka praca) ;-( . Duzo bedzie zalezalo od wyniku krwi,bo mialam silna anemie,a zelazo niestety biore po jednej tabletce co drugi dzien a nie po 3 dziennie jak mam przepisane,poniewaz mam straszne zaparcia nadal.
Czekam na NORMALNOSC z niecierpliwoscia i tak naprawde juz nie moge sie doczekac powrotu do pracy,ale musze miec na to sile . Pozdrawiem wszystkie panie ;-)i zycze mniej przygod niz ja mialam ;-)

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko cieszę się ogromnie, że tym razem przynosisz nam dobre wiadomości :kolobok_good2:
Z pójściem do pracy oczywiście nie możesz się spieszyć, tym bardziej, że wyniki krwi nie są jeszcze takie jak powinny :-?
Potrzebujesz czasu na zregenerowanie organizmu po takich trudnych przejściach i nabranie sił do pracy.
Podejdź do tego bardzo rozsądnie, bo powrót na kolejne chorobowe może się nie spodobać w pracy ...
Mam nadzieję, że podejmiesz dobrą decyzję i życzę Ci dużo, dużo zdrówka :kolobok_girl_in_love:
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Yono witaj :-*
Myłałam właśnie o Tobie, bo za tydzień chwila prawdy - tak ?
5 listopada masz się wstawić na kolejne badanie i ciekawe co tam znajdzie :-?
Oby Twój ginekolog był zaskoczony tak jak lekarz Xgosix ;) Tego Ci z całego serca życzę :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Jak widac faktycznie metody naturalne sa niezawodne.Bylam juz u lekarza i jak sie okazalo wyniki mojej krwi nie sa jeszcze w normie ,ale lepsze. Po tej watpliwej ilosci zelaza jaka wzielam przed badaniem moge poprawe przypisac tylko mojej diecie. Dostalam jeszcze 2tyg.zwolnienia i nudzenia sie w domku ciag dalszy . Pogoda nie sprzyja nawet spacerom ;-(.Pobiegalabym po sklepach ,jakies wczesniejsze zakupy przed swietami ( prezenty ) ,ale tyle sily jeszcze nie mam JAJO juz chce zniesc .Dziekuje tylko Bogu za odrobine zdrowego rozsadku ktory trzyma mnie w domu i ciesze sie powrotem do zdrowia.

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko najważniejsze, że wyniki masz lepsze i czujesz się też coraz lepiej :)
Nuda to nie jest nic złego ;) Lepsze to od padania na ryjek ze zmęczenia ;)
Wypoczywaj i poszukaj sobie jakieś przyjemne zajęcie, dopóki masz jeszcze taką możliwość :)
Zdrówka Ci życzę i pozdrawiam serdecznie :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Witam ponownie.
;Dobra nowina;,wracam jutro do pracy,ale lekarz w liscie do pracodawcy tylko 3tyg zalecil lekkkiej pracy.Nie moge pojac tego ze nie maja tu jakis norm dotyczacych czasu powrotu do zdrowia po operacjach. Pielegniarka z pracy dwa tyg temu do mnie dzwonila i powiedziala ze powinnam wracac do firmy dopiero po 14tyg poniewaz to byla zbyt powazna operacja,i umowila ze mna wizyte na 10 grudnia czyli przed powrotem moim do pracy,a tu niespodzianka.Ciekawa co pani pielegniarka powie widzac mnie w pracy dzwigajaca ciezary przed czasm kiedy mialam wyznaczony przez nia termin powrotu.
Owszem czuje sie dobrze,ale nie az tak zeby dzwigac po 20 kg.nawet za te 3tyg ;-(

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

4 m-ce to by bylo dobrodziejstwo dla mnie ;-),tylko kto by mi za to zaplacil ? Moja firma placi tylko za 13 tyg,a pozniej to jakies grosiki wiec do pracy i tak musze wracac zeby z czegos zyc,ale nie myslalam ze zaraz do tej ciezkiej. Cala moja nadzieja w pielegniarce z firmy ;-)

jagoda
Posty: 395
Rejestracja: 20 paź 2013, o 14:18
Wiek: 49
Data operacji: 02 gru 2013
Metoda operacji: inne
Powód operacji: wypadanie pochwy ,i czesciow macica
Zakres operacji: usuniecie macicy ,plastyka przednia i tylna pochwy
Wynik HP: ok
Terapia hormonalna: brak

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: jagoda »

MOZE powiedz lekarzowi jaka masz prace i ze nie dasz rady jeszcze :)
JAGODA

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko nie powiem nic nowego, za wszystkim wcześniej piszącymi powtórzę OBSOLUTNIE NIE WOLNO !!! Ci tak wcześnie wracać , do tak ciężkiej pracy :-t
Domyślam się, że nie przeczytałaś wszystkich naszych wątków, bo to jest raczej niemożliwe ;)
My już znamy historie Syrenek, które tu opisały swoje doświadczenia i problemy po operacji, kiedy nie były wystarczająco ostrożne :(
Nie chcę, żeby i Ciebie miało to dotyczyć więc proszę, bądź ostrożna, jedna operacja to już i tak dużo, obyś więcej nie wracała na salę operacyjna :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

bbeatka
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 10:08
Wiek: 48
Data operacji: 16 wrz 2013
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: miesniaki
Zakres operacji: wyciecie macicy i szyjki

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: bbeatka »

Widze ze drogie panie podzielaja moje obawy,ale pojsc do pracy musialam.
I tu niespodzianka. Menager kazal mi isc do domu,bo pielegniarka zakladowa zdecydowala ze to jeszcze za wczesnie. Tak wiec przywitalam sie ze wszystkimi ,pogadalam i znowu jestem w domku. Wizyte z pielegniarka w pracy mam na 10grudnia .
Ale zeby nie bylo tak slodko - wlasnie przyszlam z dosc dlugiego spaceru i zauwazylam na wkladce ze polecialo mi cos podkrwionego ( tylko tak troszke ) chyba poczekam do jutra i jesli nadal bedzie tak samo to musze jechac do szpitala znowu. A juz myslalam ze polece w przyszlym tyg.do Polski i porobie sobie po ludzku pozadne badania ;-(. teraz to juz boje sie ruszyc tylka z domu jak to tak ciagle cos sie dzieje ;-(

Awatar użytkownika
olikkk
Glowny Moderator
Posty: 4225
Rejestracja: 1 gru 2012, o 15:55
Wiek: 54
Data operacji: 23 lut 2010
Metoda operacji: cięcie poprzeczne
Powód operacji: Mięśniaki macicy
Zakres operacji: Usunięcie macicy z przydatkami
Znieczulenie dolędźwiowe
Wynik HP: OK
Terapia hormonalna: Systen 50
od kwietnia 2010 roku
Na wyraźne efekty czakałam ok 2 miesięcy

Re: Najczęstsze dolegliwości po operacji

Post autor: olikkk »

Bbeatko miałyśmy tu na początku Syrenkę z Irladii i była bardzo podobna sytuacja do Twojej , również w pracy nie dostała pozwolenia na powrót do pracy zbyt szybko. Potem przydzielono jej pracę, która była lżejsza, więc wygląda na to, że pracodawca bardziej pilnuje dobra pracownika, niż lekarz i Bogu dzięki choć za to :)
Czyli dbaj nadal o siebie i nabieraj sił :-*
Obrazek Obrazek Obrazek
olikkk

Zablokowany

Wróć do „Najczęstsze dolegliwości po operacji i jak sobie z nimi radzić”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość